Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Början på något nytt, del 2 #blogg100

Publicerad 2014-03-14 07:02:28 i Allmänt,

första året....
Ett jävla år och ett ljuvligt år.
25 mil skiljde oss åt ett helt år.
Telefonen blev en livlina, många långa samtal.
Att prata mycket och verkligen lära känna varandra under en så lång tid , var nog bra för oss.
En och enda fördelen med att inte , under den första förälskelse tiden, träffas så ofta var att vi verkligen hann att känna efter om det verkligen var meningen att vi skulle ta steget.
Vi träffades varannan helg, oftast så åkte jag , längtande ,dom 25 milen.
Det var lite av en övergång, eftersom alternativet var att jag så småningom skulle flytta upp.
Tur att våra barn , två var, var små och väldigt nära varandra i åldrarna.
Blev lite lättare att "bygga" ihop familjen då.
Hösten 2002 flyttade vi ihop.
Jag sade upp mig på jobbet, utan att ha något fast jobb på gång.
Vågat? Ja!
Dumt? Nja.. Kär!
Jag var arbetslös i fem dagar.
Sökte ett jobb och där jobbar jag fortfarande kvar.
Förlovade oss i december-02.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela