Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Personligt... #blogg100

Publicerad 2014-03-09 06:06:11 i Allmänt,

"Jag vet inte riktigt var jag ska börja nånstans
Orden försvinner ur min hand"
 Det är så Peter Lemarc inleder sig sin sång,"Senast jag såg änglarna".
(Lemarc är en av mina favoriter)
Och ibland så undrar man hur och var man ska börja.

Jag hoppar direkt tillbaka till året jag fyllde trettio.
En liten resa och ett möte resulterade i att jag , som hade en son på fyra och en på sex månader, fick två bonusbarn.
Jag träffade alltså min nuvarande fru då, som i sin tur har två barn.

Lång historia blir kort, mycket pyssel för att få ihop en ny familj.
Men jag valde att flytta upp till Knivsta från lilla Söderköping.

Det har nu gått ett bra tag och det har varit mycket med och motgångar längs vägen.(mest med, vi hade en underbar tur att vi träffade varandra).
Vi har nu också två gemensamma barn och har det ganska bra , stundtals är det helt underbart! Men så är livet. Om någon säger att det alltid är underbart så tror jag inte riktigt på det.
Allt från den nya början och fram till nu kommer jag att bitvis skriva ner. Våra tältsemestrar med barn och utan , till utlandsresor med småbarn kommer det att handla om.
Dags att våga bli personlig......

Kommentarer

Postat av: Lena Lindberg

Publicerad 2014-03-09 08:40:50

Tror din blogg blir intressant, lycka till!

Svar: Tack
Patrik

Postat av: Lotta Wanner

Publicerad 2014-03-09 08:52:15

Det låter intressant och spännande. Lycka till!

Svar: Tack
Patrik

Postat av: Per-Anders

Publicerad 2014-03-09 10:12:25

Kul att ni hittat rätt med varandra. Själv har jag liknande erfarenhet med ny kvinna och två barnkullar som fogats samman. Vår relation känns väldigt lyckad. Det handlar om att släppa prestigen (från båda hållen) och sätta kärleken främst.

Postat av: Kim M Kimselius

Publicerad 2014-03-09 11:11:57

Ett härligt inlägg! Ser fram emot fler sådana. Du har förmågan att fånga läsaren med ord. Bra gjort! Skriv på!
Kram Kim :-)

Svar: Tack, jag gör så gott jag kan. Övning ger färdighet. :)
Patrik

Postat av: Chris

Publicerad 2014-03-09 17:04:55

Kändes som en trevlig inledning på vad som komma skall. Jag kikar in snart igen

Svar: Du är så välkommen.
Patrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela