Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Att hjälpa en person..#blogg100

Publicerad 2014-04-15 09:39:43 i Allmänt,

Att hjälpa sina barn är varje förälders skyldighet.

I fredags så hjälpte jag min äldsta son, kanske inte han inser det nu, men senare i livet hoppas jag att han tackar mig för det.

Beslutet att skicka honom till sin mamma togs väldigt snabbt, inget alternativ fanns.
Att ringa polisen för andra gången på sex månader var inte heller så roligt , men nödvändigt.
Nu hoppas jag att han tar till sig hjälpen som vi ska ordna för honom, för sin egen och vår skull.

Ett barns felsteg drabbar tyvärr en hel familj med oro , ilska och förtvivlan.

Tankar på vad man kunde ha gjort annorlunda gör en förälder tokig, så vi ser just nu bara framåt.
Det går inte att vrida och vända på det förflutna för att hitta svaret alla gånger.
Svaret får vi kanske i framtiden, eller aldrig.
Det är tillfälligheter , som med så mycket annat här i livet. Fel plats. Fel tid. Fel val.
Eller . Rätt plats. Rätt tid. Rätt val.
Ingen backspegel, nu ser vi bara framåt.


....hjälp era barn , och om det behövs , ta hjälp av någon annan....




Kommentarer

Postat av: Katarola

Publicerad 2014-04-15 12:04:51

Varje förälders mardröm. Starkt av dig att berätta så öppet här, redan i det här skedet. All lycka till dig, sonen och era familjer!

Svar: Tack, jag kunde ju ha skrivit för mig själv, men det känns bättre om jag vet att någon kanske läser det.
Patrik

Postat av: Maria

Publicerad 2014-04-15 19:52:35

Skickar lite kraft och en kram, tunga beslut men vet att ni gör det ni tror blir bäst för er allihop.
Kram

Svar: Tack...
Patrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela