Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Föreläsning, ja tack.#blogg100

Publicerad 2014-03-20 07:02:40 i Allmänt,

Ikväll ska jag gå på en föreläsning med Mattias Klum som föreläsare.
Blev inbjuden för andra året i rad att få närvara.
I år sker föreläsningen i universitetsaulan på Uppsala universitet.
Intressant att höra en som har ett så stort engagemang och brinner så för världens miljöfrågor.
Det är ju inte till någon nackdel om man får se lite av hans bilder som är helt fantastiska.
Det var nog bilderna som jag fastnade för först med Mattias.
Hans fotobok om sin resa till Borneo blev mitt första möte med herr och fru Klum, sen har det bara rullat på.
Svt's satsning "Fridlyst", ej att förväxlas med Efterlyst, var också en mycket bra presentation av Mattias världsomspännande arbete.
Nu ser jag fram emot en lyckad kväll i Uppsala.



....ta hand om världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela