Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

FREDAG!!! #blogg100

Publicerad 2014-03-07 09:08:04 i Allmänt,

Och på den sjunde dagen så vilade han...
Lite kanske, jag är hemma från jobbet idag och känner mig lite seg.
Och så dyker den upp denna
 tanke på om man kommer att slutföra #blogg100.

Jag fick dock en liten kick igår då jag såg dokumentären 
"The Windwagon project" på svt.

http://www.svtplay.se/video/1871497/the-windwagon-project


"Män behöver ett projekt för att ha en anledning att umgås." 

Deras projekt ,att bygga en windwagon(segelfarkost som används på land, en segelbåt på hjul) från grunden,för att sedan frakta den till Black Rock Dessert i Nevada och deltaga i den årliga Burning Man festivalen ,var stort.
(Går inte att jämföra med etthundra futtiga inlägg.)
Jag kommer nog aldrig att ha ett så stort projekt någon gång i livet,men små projekt är också bra att ha.
Ett mål.
Skulle vilja tillhöra en sådan tajt grupp som den i dokumentären.
Att ha en gemensam dröm, och sen få förverkliga den tillsammans.


............jag drömmer vidare.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela