Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Internationella kvinnodagen. #blogg100

Publicerad 2014-03-08 06:06:19 i Allmänt,

Jaha, ska jag våga mig på ett inlägg på internationella kvinnodagen?
Behövs den?
Kanske , kanske inte, den är och förblir ett omdiskuterat ämne.
Så länge det finns två kön( ja , två, jag kommer få för det här men enligt mig så finns det bara två kön.) så kommer det att finnas olikheter och orättvisor emellan dem.
Det behöver inte göra det, för enligt mig så har vi alla samma rättigheter och skyldigheter, såväl kvinnor som män.
Jag anser att vi i modern tid borde ha kommit så långt att vi (läs män) accepterar kvinnan som jämnställd med mannen, eller tvärt om.
Jag hoppas och tror på mänskligheten.
När min dotter som är snart två, fyller 50 år så hoppas jag att den internationella kvinnodagen är ett minne blott.

Men fram till dess,
RES ER UPP OCH TA FÖR ER!
Vik inte undan
Ta plats
Våga vara kvinna.

Kvinna + man = mänsklighet
Jämlikhet=mänsklighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela