Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

T2 #blogg100

Publicerad 2014-03-23 13:06:54 i Allmänt,

T2 eller terrible two som vi säger. Ej att förväxlas med en filmtitel från 1991.
Jodå hon närmar sig två med stormsteg , man älskar och ,hårt att säga, ogillar stundtals.
Hur kan en sådan liten ängel förvandlas till ett litet monster på ett kick, för att sedan förvandlas tillbaka till en ängel igen?
Jag har ju tre söner också ,men jag kan inte minnas att perioden T2 var så här påfrestande. Kan vara åldern (min alltså) , det var ju ca 8 år sedan förra gången.
Kan det vara så att det är skillnad på killar och tjejer?
Jag tror det. Vid många tillfällen så har man märkt skillnad , såsom på humör och utvecklingsfasen som är snabbare och mer "intensiv".
Nu är det bara att vänta ut den här fasen och invänta nästa......


...utelek är hälsosamt...och roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela