Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Konsten att njuta. #blogg100 #bloggswe

Publicerad 2014-05-24 18:09:42 i Allmänt,

Det är en konst att , i dagens tidevarv , bara sitta stilla och njuta.
Nu har jag slagit mig ner på altanen, förbandslådan spelar underbar musik för mig.
En fjäril flyger förbi och jag förundras över hur en sådan lätt , spröd och liten varelse kan flyga i en tänkt bana.
Myggen däremot kan jag vara utan.
Fåglarna sjunger för mig och några barn leker på lekplatsen utanför.
Men jag njuter av lugnet en stund,snart ska grillen tändas och det vankas mat.
Livet är bra underbart ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela