Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Manligt och kvinnligt. #blogg100

Publicerad 2015-03-05 20:45:00 i Allmänt,

Såg på "Alla är fotografer" igår. (serien men Rehborg och Skyffert)
Programmet handlade om att tänka genus vid fotografering.( av modeller, typ.)
 
Senare bläddrade jag igenom utbudet på READLY, tidningsappen på Ipaden.
 
Lite skillnad på utbudet för kvinnor och män där.
 
Det här är vad jag hittade.
Livsstil man.
 
Livsstil kvinna.


Och då är inte alla magasin med på bilden.
 
Det är lite skrämmande vilket utbud kvinnorna har.
Finns det verkligen ett behov av allt det här
Då vi har en liten dotter på snart tre år,blir jag lite rädd för hur jag ska tackla det här när hon växer upp.
Måste det verkligen finnas så här mycket att utsättas för?
 
För att inte tänka på all reklam och övrig media.
Pust...Hoppas att hon växer upp långsamt , och förhoppningsvis i en lite mer jämställd framtid....
Inte att männen har fler magasin att välja mellan , utan färre flick/tjej/dam magasin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela