Patrik K Nilsson

Tankar kring livet som pappa samt lite foto , musik och annat som gör livet gott.

Verbalt våldtagen... #blogg100

Publicerad 2014-03-19 18:54:31 i Allmänt,

Man kan svära och använda ord som fan eller telefonförsäljare.( ber på förhand om ursäkt om någon i forumet har ett dylikt jobb, det finns ju undantag)
Man kan också säga nej och mena nej.
Min hustru fick igår em påringning av en , som det senare visade sig att vara, ung student på provisions lön.
Han ringde(från kombilotteriet, tror jag att det var) om att hon var speciellt utvald på den adressen och fick ett riktigt bra pris på några lotter. Erbjudandet gällde endast i 20 dagar, så passa på.
Ett första "Nej tack."
Men du bor väl på xxxxgatan xx?
"Ja"
Då skickar jag ut ett kuvert till dig på den adressen.
Ett andra "Nej tack." I en lite irriterad ton.
Men det är ju ett jättebra erbjudande ju.
Ett tredje och hårdare "Nej! Jag vill inget ha"
Men det är ju en jättechans att vinna , jag skickar till dig .
För fjärde gången "Nej! Du skickar inte något till mig!"
Då drar han till, i ren desperation, med att han är ju student, så snälla köp.
Jag har i lagom hög ton sagt att " Hör du inte vad hon säger."
För femte gången , måttligt irriterad ."Nej ! Jag vill inte ha något , hör du vad jag säger? Nu lägger jag på!"
Tack och hej.
Nej betyder nej! 
Det här kan liknas vid en våldtäkt, ett verbalt övergrepp.
Så här ska det inte gå till vid en telefonförsäljning. Helt oacceptabelt!
Jag kan ha missat några nej , men ett nej är ett nej och det ska mottagaren av det acceptera.


Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2014-03-19 19:13:13

Mycket bra skrivet! <3

Svar: Tack så mycket.
Patrik

Postat av: Anne

Publicerad 2014-03-20 10:09:05

Jag brukar svara " -Nej tack, Hejdå" sedan lägger jag på luren. Inget mer eller mindre, tröttnat på att säga nej fler gånger. Jag bad ju inte dem att ringa ;)

Svar: Ja det är ju enklast att göra så, jag sade till hustrun att göra detsamma..
Patrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Patrik

Fotointresserad 71:a snart boende i Knivsta igen med fyra barn ,fru och två bonusbarn. Söker tid till ett fotoprojekt..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela